Geoblog.pl    awe    Podróże    Wschodem na Zachod    Golden Rock
Zwiń mapę
2008
21
gru

Golden Rock

 
Birma
Birma, KinPun
POPRZEDNIPOWRÓT DO LISTYNASTĘPNY
Przejechano 14845 km
 
Na wstepie pragne podziekowac wszystkim bardzo goraco za urodzinowe zyczenia. Jednoczesnie przepraszam ze robie to tak pozno, ale wpierw musialem sprawdzic stan konta, by dziekowac tylko za zyczenia:)
Ruszajac z Inle Lake mieslimy dwie mozliwosci: Yangoon lub Golden Rock. Padlo na to drugie. Trafilismy tam w weekend i wzmozony ruch turystyczny, a w zasadzie pielgrzymkowy, bo zlota skala jest dla miejscowych miejscem swietym. Podroz na szczyt rozpoczelismy z KinPun Base Campu na pace ciezarowki razem z 45 innymi osobami (rzad wprowadzil wlasnie takie ograniczenie co do ilosci pasazerow ze wzgledow bezpieczenstwa- moga cie zgniesc, zadeptac, ale wypasc nie mozesz). Nastepnie podchodzilismy juz sami drugie 45 minut i cel osiagniety. Pierwsze, co zobaczylismy to cale rodziny lezace, spiace, jedzace, biwakujace na calym terenie kultu, potem gdzies pomiedzy plecami wylonila sie skala. Faktycznie jeszcze tam jest, jeszcze nie spadla. Cala ze zlota i tak jak w pozostalych miejscach w zloto ciagle obrasta. W najlblizszej odleglosci moga przebywac tylko modlacy sie mezczyzni i czasem ciekawski turysta. Na calym swietym obszarze jest zakaz noszenia obuwia i spluwania, przez co miejsce jest niezwykle, jak na warunki Myanmaru, czyste.
Oprocz skaly jest jeszcze kilka wiekszych lub mniejszych swiatyn i mnostwo wiekszych lub mniejszych odpustowych kramow i jadlodajni. To miejsce to jest przemysl niepotrzebujacy bialego turysty. Miejscowi zostawia tu kase za ciebie

A teraz siedzimy w Yangonie i spedzamy ostatni wieczor przed wylotem w internet cafe. 'Stolicy' widzielismy tyle co 5h pierwszego dnia i 5h dzis, ale wrazenia juz calkowicie odmienne. Juz jestesmy przyzwyczajeni, oswojeni z inna rzeczywistoscia no i brudu troche nabralismy.Bardzo zalujemy ze nasz pobyt ograniczyl sie tylko do 15 dni, ale jest to tez powod do kolejnej wizyty.

KOSZTY: busy: Inle Lake- Bago 15000/os, pick upy: do kinpun 5000/2os, na golden rock 1800/os 1 strona, kinpun-yangoon 6000/2os. wstep na golden 6$/os +2$ camera (generalnie strasznie tam drogo), nocelgi: kinpun 5$/2os, Yangon 6$/2os
 
POPRZEDNI
POWRÓT DO LISTY
NASTĘPNY
 
wiza do Birmy
Wybierasz się tam? Będzie ci potrzebna wiza do Birmy. W Geoblogu możesz ją zamówić z dostawą do domu! Zobacz cenę wizy do Birmy, oferujemy najniższe stawki pośrednictwa w uzyskaniu wiz.
Zdjęcia (6)
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
Komentarze (2)
DODAJ KOMENTARZ
szwagierka
szwagierka - 2008-12-21 14:43
Fajnie Ci Siostrzyczko w tej mojej koszuli :D :* Stwierdziłyśmy właśnie z Anią, że trochę Ci oczy "zeskośniały" ;) Zdjęcia super. Tęsknimy i czekamy! :*
 
Adik
Adik - 2008-12-21 16:53
A gdzie lecicie znowu nie napisaliście.. eh.. ;P
 
 
zwiedzili 11% świata (22 państwa)
Zasoby: 142 wpisy142 494 komentarze494 2164 zdjęcia2164 0 plików multimedialnych0
 
Nasze podróżewięcej
16.12.2012 - 27.06.2013
 
 
18.05.2012 - 03.06.2012
 
 
29.09.2008 - 06.08.2009