Geoblog.pl    awe    Podróże    Wschodem na Zachod    (No)worries

(No)worries

Australia
Australia, Adelaide

Gdzies tam znaczy w kierunku Adelaidy. Pierwszy raz na wyjezdzie przywitalismy sie z naszym namiotem, spiac gdzies przy 'autostradzie' w Port Augusta. Nastepny dzien to pomoc 4 kierowcow w osiagnieciu Adelaidy.
Miasto zdecydowanie bardziej przemawia do nas niz Perth, troche bardziej zatloczone, wielokulturowe (kolorowe: biali, zolci, czarni, ab-oryginalni), z ogromna powierzchnia parkow i ogrodow. Jeden z nich stal sie naszym miejscem campingowym na pierwsza noc, poniewaz tereny kosciolow sa wybetonowane... na kolejne 2 dni jakims cudem przygarnal nas Dave z CS mimo, ze pisalismy do niego juz z miejscowej biblioteki (net w bibliotekach australijskich za free, ale kiepsko z fotami, mozna tylko surfowac)dajac mu ok 1h namyslu:)
Ciagle jestesmy zdezorientowani. wg Lonely Planet kazdy kamien zasluguje na wynajecie terenowki i spedzenie conajmniej 3 dni kontemplujac jego ksztalt i kolor. innymi glownymi atrakcjami sa miejscowe muzea, art gallerie i kawiarnie..... kapujecie? muzea, galerie i kawiarnie. Jesli ktokolwiek moze polecic naprawde ciekawe miejscowki bedziemy wdzieczni.
A myslelismy ze z morza oglada sie mniej....

Kasia zwana Żabą
Kasia zwana Żabą - 2009-04-09 16:04
o Adelaide (jesli jeszcze tam jestescie) dowiedzialam sie ze: W Adelajdzie są winiarnie - można się wybrać na zwiedzanie plantacji z degustacją. Jest wielkie muzeum Południowej Australii gdzie można zobaczyć aborygeńskie gadżety (bumerangi, tarcze, ziółka itp), zwierzątka ladowe, ptaszki (wypchane), zwierzątka morskie. Są tu piękne plaże (tak, to nie jest wyjątkowe dla Adelajdy). Są piękne duże parki w których fruwają kolorowe papugi i są parki ze zwierzątkami.
gut lak w dalszych wojazach! :D

wit
wit - 2009-04-11 23:37
Zdrowych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy na Obczyźnie. Pozdrowienia

Zasoby: 142 wpisy142 495 komentarzy495 2164 zdjęcia2164 0 plików multimedialnych0