Geoblog.pl    awe    Podróże    W a k a c j e...    oddychamy

oddychamy

Kirgistan
Kirgistan, Issyk Kul

Kilometrow duzo nie zrobilismy ale sporo podopoczywalismy.
Gdy rozbilismy sie w deszcze w jakiejs dolince i okoliczna rodzina zaprosila nas na goraca zupe, postanowilismy oduczyc ich falszywej skormnosci i wprosilismy sie na 2 noce z wyzywieniem.
A gdy na serio padalo i morale byly nienajwyzsze, trafilismy na osrodek rehabilitacyjny dla dzieci wspolprowadzony przez naszych znajomych z pafafii z Jalalabadu i tak utknelismy na tydzien korzystajac z dobrodziejstw nowoczesnosci w postaci goracej wody z bojlera i lazienki na pietrze. Dodtakowo piaszcysta plaza, pingpong i wieczory filmowe. Kolonie.
Powrot troche sie skomplikowal poprzez ostre prostesty mieszkancow przeciwko kopalni zlota. Zamknieta droga, wprowadzona godzina policyjna, troche obawialismy sie sytuacji sprzed czterech lat z Boliwii i Peru gdzie protestanci zamykali miasto na kilka dni, ale z tym razem z pomaca ksiedza Remigiusza i jego brawurowej sportowej jezdzie zdazylismy na czas.
Z dzialalnosci gorskiej to: (A) wykorzystalem okno pogodowe, wlazlem w doline, pilem wodke na polanie z pasterzami, potem dalej degustowalem wodke w jurcie popijajac czajem i zajadajac sie kartoszka, przehandlowalem czapke z daszkiem na dwugodzinny spacer na koniu w gore doliny, wlazlem na byle sszczyt, przymarzlem w nocy, przed przelecza zrobilem bohaerski wycof ze wzgledu na brak sprzetu zimowego i rzucalem kamieniami do zajecy i swistakow.

Ambasada rosyjska szybko nam wyjasnila ze ladem wracac nie bedziemy jesli nie zaplacimy za plik roznych papierkow po 300$/os (m.in. wyrobienie wizy biznesowej do kirgistanu -200$), wiec mamy karton na rower, tani bilet i jutro chyba koniec...azji
Nie nie wracamy do Polski ani nie lecimy na RG, ale bedziemy blisko. do zaniedlugo

mirka66 - 2013-06-01 12:10
Az zazdroszcze Wam.

stock
stock - 2013-06-01 16:52
Szkoda, że tak lakonicznie ta działalność górska :-) Pozdrawiam i jestem ciekaw, gdzie dalej ruszacie.

Basia
Basia - 2013-06-01 20:15
My też - mam nadzieję, że częściej będziecie dodawać wpisy!!!!

frania
frania - 2013-06-01 21:07
Klimatyczne fotki. Długo kazaliście na nie czekać, ale opłacało się :) Dokąd to sie wybieracie?:) Jesteśmy ciekawi. Wit obstawia Ukrainę :) A babcia już się zastanawia, kaj pociśniecie w następną podróż :)

mama
mama - 2013-06-01 23:18
co to znaczy RG ?

Adik
Adik - 2013-06-02 13:39
RG = French Open, nazywany Roland Garros – międzynarodowe mistrzostwa Francji w tenisie, jeden z czterech turniejów zaliczanych do Wielkiego Szlema rozgrywany w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa na przełomie maja i czerwca.

awe
awe - 2013-06-03 08:55
Wit znal pewno trase naszej podrozy jeszcze przed nami. Dobrze ze nie oglosilismy konkursu...
No wiec zapraszamy za nasza wschodnia granice. Kiev

Adik
Adik - 2013-06-04 15:03
To juz jak w domu :)

genek
genek - 2013-06-07 17:18
nam Rosja też nie dana jest...

Maja i Bartek
Maja i Bartek - 2013-06-14 13:36
Fajne rzeczy się u Was dzieją - wpisy zdecydowanie za krótkie;-) Pozdrawiamy tym razem z Battambang w Kambodży.

Zasoby: 142 wpisy142 495 komentarzy495 2164 zdjęcia2164 0 plików multimedialnych0